T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BOLU / GÖYNÜK - Göynük İmam Hatip Ortaokulu

AKRAN ARABULUCULUK

 AKRAN ARABULUCULUK MODELİ

Anlaşmazlık ve çatışma çözme yöntemi olan Akran Arabuluculuğu Modeli ile okulumuzda problem yaşayan öğrenciler, kendi sınıflarından seçtikleri arabulucular önderliğinde kendi problem ve anlaşmazlıklarını çözmeye çalışmaktadırlar.

Bu proje sayesinde;
 *Okul disiplin sorunlarının öğretmenler ve okul yöneticileri üzerinde oluşturduğu baskı azalacaktır; disiplin sorunları ve bu sorunlara ayrılan zaman azalacaktır.
 *Çatışma çözümü ve akran arabuluculuk eğitimi, sınıf ve okul atmosferini geliştirecektir. Okulda tansiyon düşecektir.
 *Akran arabuluculuğu öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasındaki ilişkilerin daha olumlu ve yapıcı geçmesine neden olacağı için okul iklimini olumlu yönde etkileyecektir. 
 *Arabuluculuk süreci, öğrencilere duygularını paylaşma, diğer öğrencileri anlama, empati ve gereksinimlerini olumlu yöntemlerle karşılama yollarını kazandırır.
 *Problem çözme becerileri konusunda farkındalık düzeyleri artacak olan öğrencilerin kendi akranlarıyla daha sağlıklı iletişime geçecek ve öğrenciler kendi anlaşmazlıklarını çözmede daha fazla sorumluluk alacaklardır. 17-01-202021-12-201921-12-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.12.2021 - Güncelleme: 30.12.2021 11:05 - Görüntülenme: 115
  Beğen | 0  kişi beğendi